Opel Insignia Sports Tourer on kokenut merkittäviä muutoksia, joiden myötä Insignia Sports Tourer on saanut modernimman ilmeen ja paremman suorituskyvyn. Genevessä ensi kuussa esiteltävästä mallista on vasta saatu muutamat kuvat, mutta ne lupaavat hyvää.
Insignia Sports Tourer on selvästi saanut vaikutteita 2013 esitellystä Monza-konseptiautosta – tästä esimerkkinä muun muassa koko auton mittainen kromiraita kyljessä. Lisäksi kyljessä huomion herättää kaksi terävää pokkausta, jotka tuovat linjakkuutta yleisilmeeseen.
Uusi malli on paljon edeltäjäänsä hoikempi, mikä tuntuu esimerkiksi 200 kiloa pienemmässä kokonaispainossa. Kilot on tiputettu valmistuksessa käytettävien materiaalien valinnoilla; muun muassa konepelti on suurelta osin alumiinia. Ulkoisesti hoikentumista ilmentää 80 millimetriä pidentynyt kori, joka on poikinut eritoten suuremman tavaratilan. Pituudellaan Insignia Sports Tourer kuroo voiton mm. Audi A6:n, Skoda Superbin ja E-mersun farkkumalleista.
Suorituskykyisimmän moottorin tiedot ovat vielä pimennossa, mutta dieseleitä on tarjolla kaksi; 1,6- ja 2,0-litraiset versiot. Bensapuolella löytyy tuon suorituskykyisemmän lisäksi myös 1,5-litrainen, turbolla ryyditetty moottori.
Moottorivaihtoehtojen lisäksi tulossa on myös maastokykyisemmäksi luvattu Insignia Country Tourer, mutta sen aikataulua tai muuta tietoa ei ole vielä julkaistu.K