Kotiintoimitus pelasti lapsiperheen autokaupat

J. Rinta-Jouppi Oy

Kun viisihenkisen nokialaisperheen auto hajosi kesken kiireisen arjen, oli tilalle löydettävä nopeasti luotettava ja riittävän tilava kulkuneuvo. J.Rinta-Joupin myyjä Sari ja ilmainen J. kotiintoimitus-palvelu kiiruhtivat etänä hätiin.

Unknown

 Autokauppaa kotoa käsin

Nanna Kataja-Raittila elää kiireisen perheenäidin elämää aviomiehen ja kolmen lapsen kanssa omakotitalossa Nokialla. Koulunkäynnin, lastenhoidon ja kahden aikuisen työvuorojen yhdistäminen (korona-)arjessa vaatii organisointikykyä.

– Tylsää ei ehdi tulla, Nanna nauraa.

Asiakaspalvelutöitä tekevä Nanna tarvitsee autoa päivittäin. Kyytiin pitää saada sovitettua 2-vuotiaan, 5-vuotiaan ja 15-vuotiaan lapsen lisäksi kaksi koiraa ja harrastusvälineet. Vuorotellen työssä käyvät ja lasten kanssa kotona olevat vanhemmat ovat pärjänneet yhdellä autolla.

– Meille tuli hoppu, kun ainoa automme sanoi sopimuksensa irti. Halusimme tilalle tilavan, vähänajetun, katsastetun ja suht uuden auton. Olemme tykästyneet Fordeihin, mutta epäilimme, löytäisimmekö sopivaa autoa lähistöltä.

Uutta autoa lähdettiin etsimään netistä.

Unknown-2

Unelmien auto löytyi J.Rinta-Joupilta

Nannan haaveiden tila-auto, 7-paikkainen Ford Grand C Max löytyi Kotkasta J.Rinta-Joupin toimipisteestä.

– Emme olisi millään päässeet katsomaan ja koeajamaan autoa yli kahdensadan kilometrin päähän, Nanna kertoo.

Nanna soitti J.Rinta-Joupille, jossa puhelimeen vastasi Sari Tarvainen. Kaksikolla synkkasi heti, ja Nannan helpotukseksi Sarilla oli välimatkaan ratkaisun: J. kotiintoimituspalvelu.

– Saimme Sarilta paljon tietoa ja lisäkuvia autosta, minkä ansiosta uskalsimme lähteä ostohommiin etänä.

– Tarjous tuli sähköpostiin välittömästi. Auton katsastus ja rahoituskin onnistui Sarin kautta. Tuntui helpottavalta, kun joku huolehti asioista puolestamme, Nanna muistelee.

Unknown-1

Auto kotipihaan parissa päivässä

Kotiintoimituspalvelun käyttäminen oli todella yksinkertaista, Nanna kertoo.

Kun rahoitus, katsastus ja kauppapaperit saatiin hoidettua, sovittiin autolle toimitusaika. Nannan yhteydenotosta J.Rinta-Joupille kului yhteensä kaksi päivää, kun auto jo toimitettiin perheen kotipihaan.

– Auton toimittanut kuljettaja oli hurjan mukava. Hän varmisti ennalta, milloin olemme kotona, ja kävimme vielä yhdessä paperit ja auton tarkkaan läpi.

Nanna allekirjoitti kauppakirjat kotiterassilla ja pääsi töihin uudella autolla vielä samana iltana.

– En voi kuin suositella J.Rinta-Jouppia ja kotiintoimituspalvelua! Sen lisäksi, että olemme olleet tyytyväisiä autoon, odotuksemme ylitettiin asiakaspalvelussa. Sari oli tosi asiantunteva ja sydämellinen ihminen, joka kuunteli asiakastaan aidosti.

IMG_0604

Asiakkaan auttaminen on automyyjälle sydämen asia

Unelma-ammatissaan J.Rinta-Joupilla viihtyvä automyyjä Sari muistaa Nannan ja keväiset autokaupat hyvin.

– Asiakkaat ovat poikkeuksetta olleet onnellisia kotiintoimituksesta. Ihana voida tarjota tällaista palvelua, joka helpottaa asiakkaan arkea. Sitähän varten täällä ollaan, Sari hymyilee.

Vaivattomuutensa vuoksi etänä tehtävän autokaupan määrä on kasvanut nopeasti. Sari arvio, että jo puolet hänen tekemästään kaupasta tapahtuu etänä. Kotiintoimituksen avulla autokaupat hoituvat alusta loppuun kotoa käsin ja myös rahoitus, autovakuutusasiat ja ajoneuvon lisäturva järjestyvät helposti etänä.

Sari palvelee asiakkaitaan mielellään myös etänä, sillä siinä vuorovaikutus ja luottamus korostuu.

– Meidät tavoittaa helposti chatissa, sähköpostitse tai puhelimitse. Olemme heti yhteydessä asiakkaaseen, käymme yksityiskohtaisesti läpi ajoneuvojen tiedot ja toimitamme nopeasti tarjouksen.

Sari muistuttaa, että etäkauppaa ei tarvitse pelätä. Kauppakirjat allekirjoitetaan vasta, kun auto on kotiovella ja ostaja on sen koeajanut ja toivotunlaiseksi todennut.

– Minulle tärkeintä on, että asiakas on tyytyväinen. Siksi varmistan vielä kaupanteon jälkeenkin asiakkaan kuulumiset. Nannan kaltaiset autostaan onnelliset asiakkaat antavat työlleni merkityksen.

 

Suositellut artikkelit